Nieuws

DAMN YO! Fris is ook drank. Start campagne tegen alcohol- en middelengebruik jongeren in Eindhoven

De huidige wetenschappelijke kennis over effectieve beleidsmaatregelen bewijst dat er meer mogelijkheden zijn voor het Nederlandse alcoholbeleid. Met een ‘Alcoholmanifest’ vroegen professionals uit de (verslavings)zorg in het bijzonder aan de landelijke overheid, maar ook aan gemeenten, om de adviezen van het Wereld Economisch Forum (WEF) en de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) serieus te nemen en in beleidsdaden om te zetten. In het verlengde- en als ambassadeur van dit manifest ondersteunt de gemeente Eindhoven de awareness campagne ‘DAMN YO! Fris is ook drank’ van Dynamo.

DAMN YO is hét eigen watertje waarmee Dynamo Eindhoven al sinds 2014 bezoekers een alternatief biedt voor alcohol en drugs. Op basis van hun jarenlange ervaring met jongeren, een intern onderzoek naar drijfveren in gebruik én de eerder dit najaar uitgekomen docu Overeind 2.0 (o.a. gemaakt door Dynamo-jongeren) wordt de campagne eind 2016 ingericht en over 2017 verder uitgerold: dóór jongeren en vóór jongeren van 14 tot 23 jaar.

Want zij weten als geen ander dat je van feesten nou eenmaal dorst krijgt. Ook weten ze dat je onder de 18 geen alcohol mag drinken, maar hoe erg is dat nou écht?? Zoals zij zelf aangeven: geen harde kop als je de volgende dag moet voetballen of werken… niet de controle verliezen over je eigen lijf… niet wakker worden in je eigen kots… geen verhalen achteraf waarvan je niks hebt meegekregen… geen extra geld uitgeven aan dure drankjes…De campagne zet dan ook in op het zélf maken van een keuze en op het bieden van een alternatief.

De aftrap van de ‘DAMN YO! Fris is ook drank’ campagne vindt vanavond en zaterdag plaats voor Dynamo. Daar delen Eindhovense jongeren tussen 18.30 u. en 23.00 u. DAMN YO watertjes uit met daaraan lichtgevende ‘YOYO’s’. Hiermee kan men meteen tijdens GLOW al los gaan zonder alcohol!

Geld verdienen met te gekke ideeën!
Niet alleen aan jongeren, maar aan alle Eindhovenaren wordt een unieke kans geboden om geld te verdienen met goeie ideeën. De Damn Yo campagne gaat namelijk voor alle te gekke en creatieve ideeën die de vele voordelen van niet drinken onder de aandacht gaan brengen én die het gebruik van alcohol en middelen bespreekbaar maken: thuis, op een festival, op school, op de sportclub, in de stamkroeg…

Het kan niet gek genoeg zijn: een viral of vlog… inzet van de voetbalvereniging… toffe dingen uitdelen waarop een zelf bedachte boodschap staat… 

Oproep
Heb je een goed idee dat écht gaat opvallen in de stad? Van DAMN YO krijg je een voucher van € 1.000,- om jóuw idee uit te voeren. Pak die challenge en mail je goeie ideeën naar DAMNYO@dynamo-eindhoven.nl en volg ons op Instagram: DAMNYOfrisisookdrank

www.damnyo.nl

Meer info via Nancy van Loon / Manager Dynamo en initiatiefneemster campagne n.v.loon@dynamo-eindhoven.nl 06 20 44 66 36

damn_yo_logo_socialmedia

 

Ga naar Nieuwsoverzicht